• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Eurocard rapporterar till UC

Arne34

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har ett eurocard corporate med personligt betalningsansvar, vet någon om de rapporterar till UC? Och hur mycket det i så fall påverkar UC risk/ betyg. Jag betalar alltid i tid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emraa123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Mars 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Jag har ett eurocard corporate med personligt betalningsansvar, vet någon om de rapporterar till UC? Och hur mycket det i så fall påverkar UC risk/ betyg. Jag betalar alltid i tid.
Jag har Eurocard gold och de rapporterar inget till UC helt osynlig
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 278
Mottagna reaktioner
879
Poäng
717
Kan inte svara på om de rapporterar till UC.

Om du alltid betalar innan månadens slut kommer den alltid stå som nollad ändå men vara registrerad som extra kreditutrymme; detta kan dock vara till fördel för UC-betyget.

UC-betyget är väldigt känsligt till krediter i allmänhet men inget extremt sålänge man sig under 50% nyttjandegrad skulle jag säga utifrån mina tidigare erfarenheter.
 

Arne34

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar, det låter ju bra. Har förstått att UC är känsliga för krediter och vill maxa nina chanser till ett rimligt samlingslån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp